Marka için "Uygun Farklılaşma"


Uzmanlar, Marka'yı yalnızca bir ürün ya da hizmet olmadığı, insanların zihinleri ve kalplerinde depoladıkları ve her satın alma anında başvurdukları bir fikir olarak kabul ediyor.  

Etkili bir marka inşası için "Tanıdıklık", "İtibar", "Uygunluk" ve "Farklılaşma" basamaklarının yerine oturtulması gerekiyor.

MARKA İNŞASI İÇİN ODAK NOKTASI : "Önce Müşteri, Sonra Marka"


Marka'nın gerçeği tektir, tüketici ne algılıyorsa O'dur. Marka'nın tükecinin zihni ve kalbinde doğru algılanabilmesi için mutlaka farklılaşmanın zorunluluğuna dikkat çekiliyor.


Marka canlılığının yakalanabilmesi için mutlaka "Uygun Farklılaşma"nın gerçekleşmesi gerekiyor. Bu konuda yazılmış birçok kitap olmasına rağmen, 2 değerli eser öne çıkıyor.

"Farklı Ol, Ya Da Yok Ol!"
Seth Godin isimli yazarın Farklılaşmayı anlatan  “Mor İnek” isimli kitabı 

"Farklılaş, Ya Da Öl!"
Jack Trout ve Steve Rivkin isimli yazarların Farklılaşmayı anlatan  "Farklılaş, Ya Da Öl!" isimli kitabı

Farklılaşma olmadan hayatta ve ayakta kalmanın mümkün olmadığı mutabakat şeklinde vurgulanıyor. Tüm bu kitaplar markanın devamlılığı için farklılaşma stratejilerini şu şekilde özetliyor. 

FARKLILAŞMA STRATEJİLERİ :
1. "Fiyat" yoluyla faklılaşma
2. "Özellik" ile farklılaşma
3. "Ürünün nasıl yapıldığı" ile farklılaşma
4. "İlk olma" yoluyla faklılaşma
5. "En son/yeni olma" yoluyla farklılaşma (özellikle teknoloji alanında)
6. "Liderlik" ile farklılaşma
7. "Köklülük" ile farklılaşma
8. "Tercih" yoluyla farklılaşma
9. "En geniş hizmet/ürün hattı" ile farklılaşma
10. "Uzmanlık" yoluyla farklılaşma
11. "Kalite ve Müşteri Odaklılık" yoluyla farklılaşma
12. "Yeni bir fikir"le farklılaşma 
13. "Inovasyon" yoluyla farklılaşma
14. "Satış Üstünlüğü" yoluyla farklılaşma

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Büyük İskender'in Son Üç Arzusu

Kaplumbağa İle Tavşan'ın Hikayesi!

Patron, Yönetici ve Lider Arasındaki Fark..