Güzellik ve Zenginlik Arasındaki Korelasyon!

APTAL SORU - HARIKA CEVAP
Dünyanın en büyük finans şirketlerinden J.P. Morgan'ın CEO'su Jamie
Dimon tarafından zengin koca avcısı kıza verildiği söylenen cevap;

SORU:
Zengin bir adamla evlenebilmek için ne yapmalıyım ?

Sizinle dürüst olacağım. Bu yıl 25 yaşına giriyorum. Çok güzelim, iyi
bir stilim var ve kaliteli şeyleri severim. Yıllık geliri 500 bin
dolar veya daha fazla olan bir adamla evlenmek istiyorum. Aç gözlü
olduğumu düşünebilirsiniz fakat New York'ta yıllık geliri 1 milyon
dolar olan insanlar orta sınıf sayılıyor.



Çok şey istemiyorum. Bu sitede yıllık geliri 500 bin dolar veya daha
fazla olan biri var mı? Hepiniz evli misiniz? Sormak istiyorum, sizin
gibi zengin insanlarla evlenmek için ne yapmam gerek?

Bugüne kadar birlikte olduğum erkekler arasında en zengini yılda 250
bin dolar kazanıyordu. Central Park'ın batı yakasında, yüksek bütçeli
rezidanslarda yaşamak isteyen biri için yıllık 250 bin dolar yeterli
değil. Size alçak gönüllülükle soruyorum:

1) Zengin bekarlar nerede takılır? (Lütfen bar, restaurant, spor
salonu gibi mekanların isimlerini ve adreslerini yazın.)

2) Hangi yaş kategorisine odaklanmalıyım?

3) Çoğu zenginin eşleri neden ortalama güzellikte? Bir kaç kızla
tanıştım; güzel veya ilgi çekici değiller ama zengin erkeklerle
evlenebiliyorlar.

4) Kimin karınız, kimin yalnızca sevgiliniz olabileceğine nasıl karar
veriyorsunuz? Benim hedefim evlenmek.

Bayan "Güzel"


CEVAP:
Sevgili Bayan "Güzel",

Yazınızı büyük bir ilgiyle okudum. Tahmin ediyorum ki sizin gibi aynı
soruları soran pek çok genç kız var. Lütfen profesyonel bir yatırımcı
olarak durumunuzu analiz etmeme izin verin. Benim yıllık gelirim 500
bin doların üzerinde, sizin kriterlerinize uyuyor, bu sebeple okuyan
kimsenin zamanını çalmadığımı ümit ediyorum.

Bir iş adamı gözünden bakarsak, sizinle evlenmek kötü bir fikir. Cevap
çok basit, lütfen açıklamama izin verin. Detayları bir kenara
bırakırsak, yapmaya çalıştığınız şey "güzellik" ile "para" ikilisini
takas etmek: A kişisi güzelliği sağlar, B kişisi de bunun için ödeme
yapar, gayet adil. Fakat burada ölümcül bir problem var; sizin
güzelliğiniz kaybolacak ama benim param iyi bir sebep olmadıkça
tükenmeyecek. Aslına bakarsanız, benim gelirim yıldan yıla artabilir,
ancak siz yıldan yıla güzelleşemezsiniz. Bu sebeple, ekonomik açıdan
bakarsak, ben değer kazanan bir varlıkken siz değer kaybeden bir
varlıksınız. Hem de sıradan bir değer kaybı değil, katlanarak artan
bir değer kaybı. Eğer güzellik sizin tek varlığınızsa, değeriniz 10
yıl sonra çok daha düşük olacak.



Wall Street'te kullandığımız bir terimden yola çıkarsak, sizin için
"takas pozisyonu" diyebiliriz, "satın al ve bekle" değil. Sizi satın
almak iyi bir fikir değil, bu sebeple kiralamayı tercih ederim. Çünkü
alışveriş değeri düşen bir şeyi uzun süre elde tutmak hiç de iyi bir
fikir değil. Aynı şey sizin istediğiniz evlilik için de geçerli.

Söylediklerim size zalimce geliyorsa şöyle düşünün; tüm paramı
kaybetseydim, beni terk etmez miydiniz? Aynı şekilde güzelliğinizi
kaybettiğinizde, benim de çıkış yolunu bulmam lazım.

Yıllık geliri 500 bin doların üstünde olan insanlar aptal değil;
sizinle yalnızca çıkarız ama evlenmeyiz. Size, zengin bir adamla
evlenme fikrini unutmanızı öneririm. Bu arada, yılda 500 bin dolar
kazanan o zengin siz olabilirsiniz. Zira o kadar parayı kazanmak,
zengin bir aptal bulabilme ihtimalinizden daha yüksek.

Jamie Dimon

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Büyük İskender'in Son Üç Arzusu

Kaplumbağa İle Tavşan'ın Hikayesi!

Patron, Yönetici ve Lider Arasındaki Fark..