Başarının Altın Kuralı: "ASLA PES ETME!"

"Asıl adım Chan Kong Sang, Çin'in doğusundaki Cıciang eyaletine bağlı Gulaycın köyünde dünyaya geldim. Eğitim hayatım boyunca kayda değer bir başarı gösteremedim. İlkokul sınavlarında 2 defa, ortaokul sınavlarında ise 3 kez başarısız oldum.

Üniversiteye 3. denememde, düşük puanla kabul eden 2 yıllık bir Üniversite'nin İngilizce Öğretmenliği bölümüne zor girdim. Üniversite'de 3 yıl sınıfta kaldım. 9 Yıl boyunca, Hangzhou Shangri La Hotel'e gelen Amerikalı Turistlere ücretsiz rehberlik yaptım ve Ingilizce'yi iyi öğrendim. Harvard Üniversitesi'ne 10 kez başvurdum ve hepsinden red cevabı aldım.

Sürekli başarısızlıklarla boğuştuğum eğitim hayatım esnasında Polis olmak için başvurdum, 5 kişinin başvurduğu pozisyona 4 kişi aldılar, beni reddettiler. Akabinde, 30 kez iş başvurusu yaptım ve hepsi beni reddetti. KFC Çin'e ilk geldiğinde 24 kişi başvuru yaptık ve yalnızca beni reddettiler."

YILMADIM!..
"100 bin USD'lik bir sermaye ile adını ünlü "Alibaba ve Kırk Haramiler" masalından alan bir e-ticaret sitesi kurdum. Alibaba.Com'u kurduktan sonra da reddedilmeler devam etti. Birçok Çinli banka ve yatırımcı finansman bulmak için yaptığım başvuruların tamamını reddetti.
Alibaba.Com ile Dünyanın dörtbir köşesinden ticaret yapmak isteyen insanları biraraya getirmeyi amaçladım. Bugün, 4 milyonu aşkın şirketin faaliyet gösterdiği Alibaba.Com, yıllık 300 milyar doları aşkın ciroyu yakaladı".


Katıldığım tüm konferans ve toplantılarda gençlere, girişimci olmak isteyenlere, iş hayatına yeni atılanlara tavsiyem "Ben yapabildiysem, günümüz gençlerinin %80'i de benim gibi başarır" diyorum.

Jack Ma, Alibaba.Com'un kurucusu ve 29.8 milyar dolarlık serveti ile Asya'nın en zengini, Dünyanın ise en zengin 22'inci işadamı.

Jack Ma, Çin'in en büyük Internet şirketi olan Tencent Holdings'in kurucusu Ma Huateng'ten 5.5 milyar dolar daha varlıklı. Arama motoru Baidu Inc'in kurucusu Robin Li ise dünyanın en büyük ikinci ekonomisi olan Çin'in varlık sıralamasından üçüncü sırada.

Yaşadığı tüm reddedilmelere rağmen asla yılmayan Jack Ma, bu durumu normal karşılıyor. Jack Ma, Davos Zirvesi'nde Amerikalı talk showcu Charlie Rose'a verdiği röportajda, "Buna alışmamız lazım. O kadar da iyi değiliz. Bugün bile reddediliyoruz" diyecek kadar yılmayan ve mücadeleci bir kişilik.

Jack Ma, verdiği bir röportajda hayatınızı değiştiren ne oldu sorusuna: "Ücretsiz rehberlik yaptığım esnada karşılaştığım, hizmet verdiğim turistler hayatımı değiştirdi. Çünkü 9 yıl boyunca bana anlattıkları herşey okulda ve ailemde öğrendiklerimden çok farklıydı. Artık bir alışkanlığım var. Her ne okur ya da duyarsam, aklımı kullanıyorum, 2 dakika üzerinde düşünüyorum" diyor.

Jack Ma, şirketine finansman ararken de birçok Amerikalı yatırım fonu, "Bu adam deli, bu model tutmaz" diyor. Hatta ilk defa Times'a haber olduğunda ondan "Deli Jack" diye bahsediyorlar. O bu durumdan memnun. "Delilik iyidir. Biz deliyiz ama aptal değiliz" diyor ve ekliyor: "Herkes benim fikirlerime katılsaydı zaten şansım olmazdı"

Jack Ma'nın Davos Zirvesi'nde verdiği röportaj:



Rakamlarla Alibaba ve Jack Ma
  • Alibaba geçtiğimiz yıllarda New York Borsası'nda işlem görmeye başladı
  • Deny tarihinin en büyük halka arzını gerçekleştiren Alibaba'nın yaklaşık 300 milyar dolara çıktı ve Facebook'u bile geride bıraktı
  • 2001 Yılında Amerikalı Yatırım sermayelerinden 5 milyon dolar istediğinde reddedilen Jack Ma, bu halka arzda 21.8 milyar dolar gelir sağladı.
  • Alibaba.Com'a günde 100 milyon kişi birşeyler almak için giriyor.
  • Çin'de direkt ve indirekt olmak üzere 14 milyon kişiye iş imkanı sağlıyor
  • Jack Ma'nın apartman katında 18 kişi olarak işe başlayan ekip bugün, 4 büyük kampüste 30 bin kişi olarak yoluna devam ediyor.
  • Jack Ma, Forbes'e kayak olmuş ilk Çinli işadamı
Jack Ma'nın Alibaba.Com'u kurarken ekibine yaptığı konuşma ve o konuşmada bugünleri nasıl öngördüğünün ispatı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Büyük İskender'in Son Üç Arzusu

Kaplumbağa İle Tavşan'ın Hikayesi!

Patron, Yönetici ve Lider Arasındaki Fark..