Değişmek & Değişime Ayak Uydurmak

Son 10 yılda ürün, hizmetler ve teknoloji ile birlikte yönetim, ticari anlayış ve müşteri algılaması da değişti. Geçmişte heybetli görüntüleriyle rakiplerini ürküten birçok şirket ve marka artık yok. Sebep değişememeleri veya hızlı değişime ayak uyduramamaları..

Bu konuyla ilgili hoş bir anektod...


Evrim teorisinin babası Charles Darwin çok iyi bir tabiat gözlemcisiymiş. Avustralya'ya yaptığı uzun seyahatler sonunda Londra'ya dönerken yanında Galapagos Adası'ndan aldığı 5 yaşında bir kaplumbağa da getirmiş. Yolculuk yaptıkları gemi kaptanının yanından ayrılmadığı için Darwin o kaplumbağaya Harry adını takmış.

Kaderin cilvesi 1960 yılında Harry 130 yaşındayken bir zoolog bu sevimli hayvanın aslında erkek değil dişi olduğunu keşfetmiş. Böylece bizim Harry, Harriet olmuş.
DNA testlerine göre Harriet'in doğum tarihi 1830.
Zaten bu özelliği dolayısıyla 2005 yılında "dünya üzerinde halen hayatta olan en yaşlı hayvan" olarak Guinness Rekorlar Kitabı'na girmiş.
Harriet 2006 yılında tam 176 yaşındayken bir kalp krizi geçirerek ölmüş.


Meğer Darwin Avustralya'dan Londra'ya dönerken Harriet'le birlikte iki kaplumbağayı daha yanına almış.
Çünkü bu hayvanların yaşama tutunma biçimleri Darwin'i hayran bırakmış. İşte bu özelliği dolayısıyla daha minicik bir bebekken Darwin, Harriet için hayranlıkla "O, türünün ne en güçlüsü ne de en akıllısı ama değişime en hızlı yanıt vereni" demiş.

Değişime en hızlı bir biçimde yanıt vermek...
Şirket veya kişisel markamızı, Darwin'in Harriet'i kadar kontrollü bir değişime cevap verebilme, ayak uydurabilme becerisine kavuşturmamız gerekiyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Büyük İskender'in Son Üç Arzusu

Kaplumbağa İle Tavşan'ın Hikayesi!

Patron, Yönetici ve Lider Arasındaki Fark..